Menu
Menu
Your Cart

Általános Szerződési Feltételek

Frissítve: 2025.08.01.

1. Bevezető rendelkezések

1.1. Jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) szabályozzák az eladó és a vevő között létrejövő adásvételi szerződésből eredő jogokat és kötelezettségeket, amelynek tárgya az internetes áruházon, a www.glavio.hu oldalon keresztül történő áruértékesítés, magyarországi kézbesítéssel a vásárlók részére.

1.2. Az internetes áruház (www.glavio.hu) eladója és üzemeltetője a kiWision, s.r.o., Budovateľská 1062/25, 821 08 Pozsony, Szlovákia, IČO: 46 616 951, adószám: 2023510137, közösségi adószám: SK2023510137, bejegyezve a Pozsonyi I. Járásbíróság cégjegyzékébe, Sro osztály, 80670/B bejegyzési szám alatt (a továbbiakban: „üzemeltető” vagy „eladó”).

Az eladó magyar jogrend és az elektronikus kereskedelemre vonatkozó jogszabályok szerint értékesít és szállít termékeket magyarországi vásárlók számára.

1.3. Eladó elérhetőségei:

Levelezési cím és visszáruküldési cím Magyarországról:

kiWision, s.r.o.

Stará Vajnorská 17/B

831 03 Pozsony, Szlovákia

E-mail: ugyfelszolgalat@glavio.hu

1.4. Valamennyi szerződéses jogviszonyra a Magyar Köztársaság jogszabályai az irányadók.

Amennyiben a szerződő fél fogyasztó, az eladó és vevő közötti jogviszonyra – amennyiben azt jelen ÁSZF kifejezetten nem szabályozza – különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződések részletes szabályairól,

a 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások egyes kérdéseiről,

a 2013. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről,

a Polgári Törvénykönyv (Ptk.),

a CXII/2011. (Info törvény) az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról,

mindig a hatályos szöveg szerint.

1.5. Amennyiben a vevő nem fogyasztó, hanem vállalkozás, amely árut üzleti tevékenysége körében vásárol, az ÁSZF-ben nem szabályozott jogviszonyokra a Ptk. és a magyar kereskedelmi jog rendelkezései irányadóak.

2. Fogalommeghatározások
3. Megrendelés és adásvételi szerződés megkötése
4. Termék vételára
5. Szállítási határidő, szállítás, kézbesítés

Elérhetőség

Irányadó szállítási idő (nem garantált)

Raktáron

2 munkanapon belül a megrendelés visszaigazolásától

Készlethiány

A termék jelenleg nem elérhető

Beszállítónál

5–21 nap, a beszállító szállítási idejétől függően

 

 

6. Megrendelés törlése és elállás a szerződéstől
7. Jótállás és reklamációk
8. Személyes adatok védelme
9. A www.glavio.hu oldal tartalmának használata
10. Alternatív vitarendezés
11. Záró rendelkezések

Jelen ÁSZF alkalmazásában:

a. e-shop – a www.glavio.hu oldalon elérhető internetes áruház, amely elsősorban magyarországi kézbesítési címmel rendelkező fogyasztók számára biztosít vásárlási lehetőséget,

b. regisztráció – elektronikus űrlap kitöltése, amely a vevő adatait (beleértve a személyes adatokat) tartalmazza; a csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező. A regisztráció nem kötelező, de előnyöket biztosít (gyorsabb vásárlás, rendeléskövetés).

c. vevő – természetes vagy jogi személy, aki az e-shopon keresztül termékvásárlási szándékot jelez és adásvételi szerződést köt az eladóval, az e-shopban kínált termékekre vonatkozóan, és ehhez megfelelően kitölti és elküldi a megrendelést; lehet fogyasztó vagy vállalkozó.

Fogyasztó: az a természetes személy, aki nem üzleti tevékenysége körében vásárol, a Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja szerint.

d. meghatalmazott személy – a megrendelésben átvételre jogosultként megjelölt, a vevőtől eltérő személy.

e. megrendelő űrlap – elektronikus űrlap, amely tartalmazza főként a vevő személyes adatait, a termék megnevezését, árát áfával együtt, kiszállítási címet, a szállítási módot és a szállítási díjat.

f. aktuális termékkínálat – a www.glavio.hu oldalon közzétett termékkínálat, amely tartalmazza a termék nevét, leírását, árát és elérhetőségét. A módosítások a közzététel pillanatától érvényesek. A termékek jellemzően könyvek, játékok és gyermekelektronika.

g. a magyarországi fogyasztóvédelem felügyeleti szerve a Fogyasztóvédelmi Hatóság, H-1051 Budapest, Sas utca 19., www.fogyasztovedelem.kormany.hu

Határon átnyúló fogyasztói vita esetén a fogyasztó a Magyarországi Európai Fogyasztói Központhoz fordulhat, www.ceghu.europeanconsumer.hu.

3.1. A www.glavio.hu e-shopon keresztül leadott minden megrendelés kötelező érvényű.

3.2. Megrendelés leadásával a vevő kijelenti, hogy:

a. megismerte és elfogadja az ÁSZF-et,

b. megismerte és elfogadja a reklamációs szabályzatot,

c. tudomásul veszi, hogy megrendelése fizetési kötelezettséggel jár,

d. tájékoztatást kapott az elállási jogáról a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerint,

e. hozzájárul személyes adatainak kizárólag a szerződés teljesítése céljából történő kezeléséhez az (EU) 2016/679 rendelet (GDPR) és a CXII/2011. törvény alapján,

f. az általa megadott adatok valósak.

3.3. A megrendelés érvényességének feltétele a kötelező adatok hiánytalan kitöltése.

3.4. Az elküldött megrendelés adásvételi szerződés megkötésére irányuló ajánlat.

3.5. A vevő köteles pontos adatokat, különösen szállítási címet megadni; az eladó nem felel a hibás adatokból eredő károkért vagy költségekért.

3.6. A megrendelés visszaigazolása az eladó e-mailes értesítése, amely a megrendelés elfogadását jelzi. Az eladó hallgatása nem minősül elfogadásnak.

3.7. Az adásvételi szerződés akkor jön létre, amikor a megrendelés visszaigazolását a vevő megkapja.

3.8. A megrendelés módosítása csak a felek közös megegyezésével lehetséges.

3.9. A tulajdonjog a termékre a vételár teljes kifizetése és az áru átvétele után száll át a vevőre.

4.1. Az árak magyar forintban (HUF), áfával együtt vannak feltüntetve. Megrendelés elküldése előtt a vásárló egyértelmű tájékoztatást kap a teljes árról a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 11. §-a alapján.

4.2. Megrendelés elküldése előtt a teljes ár, beleértve a szállítási költséget és díjakat is megjelenik.

4.3. Az akciók a készlet erejéig, illetve eltérő rendelkezés hiányában érvényesek. Nyilvánvaló technikai árhiba esetén az eladó fenntartja a jogot a szerződéstől való elállásra a Ptk. 6:110 §-a alapján.

4.4. Minden küldeményhez elektronikus számla kerül kiállításra a 2007. évi CXXVII. törvény (Áfa tv.) 168. §-a szerint.

4.5. Fizetési módok:

– Online bankkártyás fizetés

– Online banki átutalás

– Google Pay

– Apple Pay

– Utánvét (csak bizonyos szállítási módoknál)

4.6. A vételárfizetési kötelezettség akkor teljesül, amikor az összeg az eladó számláján jóváírásra kerül.

5.1. A szállítási határidő a megrendelés visszaigazolásának napjától indul, feltéve, hogy a vevő minden szükséges adatot megadott a rendelés teljesítéséhez. A szokásos szállítási idő 2 munkanap. A szállítási határidők eltérhetnek a termék elérhetőségétől függően:

A fenti szállítási idők tájékoztató jellegűek, nem kötelező érvényűek.

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 11. § (1) bekezdés e) pontja és a 2001. évi CVIII. törvény 5. § (2) bekezdése szerint az eladó köteles a szerződéskötés előtt világos tájékoztatást adni a termék elérhetőségéről és várható szállítási idejéről.

Az eladó fenntartja a jogot a szállítási határidő ésszerű meghosszabbítására a beszállító késedelme vagy előre nem látható körülmények esetén.

A vevőt minden jelentős elérhetőségi vagy szállítási idő változásról tájékoztatja az eladó, amennyiben az lehetséges.

5.2. Készlethiány esetén az eladó:

– javasolhatja a rendelés megosztását,

– új szállítási időben egyezhet meg,

– elállhat a szerződéstől.

5.3. A teljesítés helye a megrendelésben megadott cím.

5.4. Szállítási módok:

– Fox Post Box,

– Packeta Z-point,

– Packeta Z-Box,

– Magyar Posta (MPL) Box,

– Magyar Posta Pick up Point,

– DPD Pick up Point,

– DPD házhozszállítás,

– Magyar Posta házhozszállítás,

– GLS.

Az eladó ezzel teljesíti az MPL-en keresztüli kézbesítés felkínálására vonatkozó kötelezettségét a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. § (2) bekezdése szerint.

5.5. A szállítási díjak áfával együtt, az egyes lehetőségeknél kerülnek feltüntetésre.

5.6. A kárveszély átszáll a vevőre az áru tényleges átvételének pillanatában.

5.7. Ha a vevő indokolatlanul nem veszi át a küldeményt, az eladó elállhat a szerződéstől és felszámíthatja a felmerült költségeket.

5.8. A vevő köteles a küldeményt átvételkor megvizsgálni. Ha a csomagolás vagy az áru láthatóan sérült, azonnal kérnie kell a kézbesítőtől kárjegyzőkönyv felvételét. Ezt a jegyzőkönyvet és a sérülésről szóló tájékoztatást a vevő köteles haladéktalanul eljuttatni az eladónak, hogy érvényesíthesse a szállítóval szemben a követelést.

6.1. Amennyiben a megrendelést még nem fizették ki vagy nem küldték el, a vevő díjmentesen törölheti azt e-mailben az ugyfelszolgalat@glavio.hu címen.

A feladást követő törlés csak az eladóval történt egyeztetés alapján lehetséges.

6.2. A vevő – mint fogyasztó – jogosult a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-a alapján indoklás nélkül elállni a szerződéstől a termék átvételétől számított 14 napon belül (az általa vagy az általa megnevezett harmadik személy – kivéve a fuvarozót – részéről).

Ha a rendelés több részletben került kiszállításra, a határidő az utolsó tétel átvételétől számít.

6.3. Az elállási jog érvényesítéséhez a vevő használhatja a www.glavio.hu oldalon elérhető online űrlapot vagy egyértelmű nyilatkozatot küldhet e-mailben.

Az eladó haladéktalanul visszaigazolja az elállás beérkezését e-mailben (45/2014. Korm. rendelet 23. § (1)).

6.4. A vevő köteles a terméket az elállási jog gyakorlásától számított legkésőbb 14 napon belül visszaküldeni az eladó címére:

kiWision, s.r.o., Stará Vajnorská 17/B, 831 03 Pozsony, Szlovákia.

A határidő betartottnak minősül, ha a vevő a terméket a határidő lejárta előtt feladja.

6.5. A visszaküldés költségeit az eladó viseli, aki előre fizetett szállítási címkét vagy annak letöltésére szolgáló linket biztosít a vevő részére.

Utánvétes visszaküldést az eladó nem fogad el.

A vevő felelős a termék értékcsökkenéséért, ha az a szükségest meghaladó használatból ered (45/2014. Korm. rendelet 24. §).

6.6. A szerződéstől való jogszerű elállás és az egész rendelés visszaküldése esetén az eladó minden beérkezett fizetést visszatérít, beleértve a szállítási költséget is (kivéve, ha a vevő nem a legolcsóbb szállítási módot választotta).

Részleges visszaküldésnél a szállítási költség nem jár vissza.

A visszatérítés indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállás bejelentése után 14 napon belül megtörténik, de nem hamarabb, mint a visszaküldött áru beérkezése vagy a feladás igazolása után (45/2014. Korm. rendelet 22. §).

A visszatérítés a vevő által alkalmazott fizetési móddal történik, kivéve, ha a felek ettől eltérően állapodnak meg.

6.7. Az eladó fenntartja a jogot a visszaküldött termék el nem fogadására és a vevő költségére történő visszaküldésére, ha:

a terméket a szükségesnél jobban használták (pl. látható kopás, szennyeződés, sérülés),

hiányos, hiányzik a tartozék, használati útmutató, biztonsági elem vagy egyéb alkatrész,

nincs meg az eredeti csomagolás vagy az nem alkalmas a biztonságos tárolásra/értékesítésre,

egyedileg gyártott vagy a vevő specifikációja alapján készült termék,

a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § c) pontja szerinti kivétel esete.

Az eladó ilyen esetben a terméket visszaküldi a vevőnek a költségére, ha az nem felel meg a magyar jog szerinti elállási feltételeknek.

6.8. A vevő felel a termék bármilyen értékcsökkenéséért, ha azt szükségtelenül használta (pl. védőfólia eltávolítása, aktív használat – játék kipróbálása, kopás, sérülés, szennyeződés, eredeti csomagolás hiánya vagy rongálása).

Az eladó jogosult a csökkent értéket beszámítani a visszatérítendő összegbe, illetve jelentős értékcsökkenésnél megtagadhatja az áru átvételét.

6.9. Az eladó elállhat a szerződéstől, ha:

a) a vevő indokolatlanul nem veszi át a terméket,

b) a termék a beszállítói okok miatt nem szállítható (készlethiány, gyártás megszűnése, szállítási lehetetlenség),

c) rendszerhiba miatt hibás ár vagy elérhetőség jelent meg.

6.10. Az eladó elállása a vevőnek e-mailben küldött értesítés kézbesítésével válik hatályossá.

6.11. Az elállás nem érinti az eladó kártérítési igényét (pl. eredménytelen kézbesítési próbálkozás költségei).

6.12. Az eladó jogosult a vevővel szembeni követeléseit a visszatérítendő vételárba beszámítani.

7.1. Az eladónál a www.glavio.hu internetes áruházban vásárolt termékekre a jogszabályban előírt jótállás (jótállás) vonatkozik a 151/2003. (IX.22.) és a 93/2024. (IV.23.) Korm. rendelet szerint.

A jótállás az áru átvételének napjától kezdődik, időtartama a vételártól függ:

10 000 HUF-ig – nincs kötelező jótállás, csak a Ptk. 6:159. § szerinti hibás teljesítési felelősség,

10 001 – 250 000 HUF – 2 év jótállás,

250 000 HUF felett – 3 év jótállás.

A jótállás csak gyártási hibákra és a szállításkori hibákra vonatkozik.

Nem vonatkozik a nem rendeltetésszerű használatból, tárolásból, karbantartásból eredő vagy rendeltetésszerű elhasználódásból adódó hibákra.

A hibás teljesítésért való felelősség (szavatosság) a Ptk. 6:159–6:174. §-ai, illetve a fogyasztóvédelmi törvény (2013. évi CLV. törvény) szerint alakul.

7.2. A vállalkozásként vásárló vevő tudomásul veszi, hogy a jótállásra a Ptk. és a kereskedelmi jog rendelkezései vonatkoznak, rá nem terjed ki a fogyasztóvédelmi szigorú szabályozás.

7.3. Amennyiben a csomagolás átvételkor sérült, a vevő köteles:

ellenőrizni a termék állapotát,

sérülés esetén a fuvarozóval jegyzőkönyvet felvenni,

szükség esetén a küldeményt nem átvenni.

Minden küldemény biztosított. A szállítási sérülésekért a fuvarozó felel a Ptk. 6:216. § szerint.

A vevő köteles az eladót haladéktalanul értesíteni (e-mail: ugyfelszolgalat@glavio.hu) és fényképes dokumentációt csatolni.

Ha a vevő fenntartás nélkül átveszi a láthatóan sérült csomagot, az utólagos reklamáció elutasítható.

Átvétel után a vevő köteles ellenőrizni a termék teljességét és állapotát, és haladéktalanul jelezni az esetleges hiányokat (Ptk. 6:163. §).

7.4. A jótállás nem terjed ki az alábbi eredetű hibákra:

a) mechanikai sérülés,

b) nem megfelelő körülmények közötti használat (pl. hőmérséklet, páratartalom, vegyi vagy mechanikai behatás),

c) szakszerűtlen kezelés, karbantartás vagy tisztítás hiánya,

d) túlterhelés vagy a gyártó utasításaival ellentétes használat,

e) vis maior (pl. tűz, árvíz, villámcsapás).

Ezek a korlátozások nem alkalmazhatók a fogyasztókra, ha azok ellentétesek a magyar jog kógens rendelkezéseivel (Ptk. 6:159. §).

7.5. A hibás teljesítési felelősség nem terjed ki a rendeltetésszerű elhasználódásra vagy a termék természetéből eredő, élettartamának megfelelő funkciócsökkenésre.

A rövidebb élettartam nem minősül hibának, ezért nem reklamálható (Ptk. 6:163. § (2)).

7.6. Reklamáció jogos, ha:

a terméket nem szállították ki,

sérült,

eltér a rendeltől,

hiányos (a vevő ellenőrizze, hogy a rendelést nem osztották-e fel készlet hiánya miatt).

A vevő köteles ésszerű időn belül, de legkésőbb a hiba észlelésétől számított 2 hónapon belül jelezni a hibát (Ptk. 6:162. §).

Javasolt a sérülést legkésőbb 48 órán belül bejelenteni, a vita megelőzése érdekében.

Ez nem érinti a fogyasztó jogait a Ptk. 6:159–6:174. §-ai szerint.

7.7. A reklamáció intézése az alábbiak szerint történik:

a) A vevő reklamációját benyújthatja:

az online reklamációs űrlap kitöltésével a www.glavio.hu oldalon,

vagy a felhasználói fiókján keresztül: „Rendeléseim” → „Rendeléstörténet megtekintése”, az adott rendelésnél és terméknél.

b) A reklamált terméket eredeti vagy biztonságos csomagolásban, a számla másolatával, a hiba leírásával és a kézbesítési bizonylattal kell elküldeni az alábbi címre:

kiWision, s.r.o., Stará Vajnorská 17/B, 831 03 Pozsony, Szlovákia.

Magyarországról történő küldésnél ajánlott nyomkövethető csomagot és +421 948 061 500-as telefonszámot feltüntetni.

c) Az eladó a reklamációt haladéktalanul, legkésőbb 15 napon belül elbírálja (2013. évi CLV. törvény 17/A. §).

d) A hiba körülményeitől függően az eladó felajánlhatja:

a termék javítását,

cseréjét,

árkedvezményt,

vagy a vételár visszatérítését, ha javítás vagy csere nem lehetséges (Ptk. 6:159–6:170. §).

e) A vevőt e-mailben értesíti az eladó a reklamáció eredményéről és igazolást küld annak lezárásáról.

Az eladó jogosult a vevővel szembeni követeléseit a visszatérítendő vételárba beszámítani.

8.1. A személyes adatok kezelése az (EU) 2016/679 rendelet (GDPR) és a CXII/2011. törvény szerint történik.

8.2. Az adatokat kizárólag a megrendelés, számlázás, szállítás és reklamáció céljából használjuk.

8.3. Felügyeleti szerv:

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH),

H-1055 Budapest, Falk Miksa utca 9–11, www.naih.hu.

9.1. A kiWision s.r.o. minden jogot fenntart.

A weboldal tartalmának bármilyen felhasználása – akár egészben, akár részben –, különösen a szövegek, termékleírások, logók, képek, fotók, grafikai elemek sokszorosítása, másolása, terjesztése, módosítása, nyilvánossághoz közvetítése vagy egyéb mechanikus, digitális vagy elektronikus módon történő felhasználása kizárólag a kiWision s.r.o. előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A védelem a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény és az Európai Unió vonatkozó szellemi tulajdonjogi előírásai alapján érvényes.

9.2. A kiWision s.r.o. kizárólagos jogosultja a Glavio márka tartalmának, vizuális arculatának és nevének, minden ezzel kapcsolatos marketing-, üzleti és kommunikációs tevékenységben kizárólagos döntési joggal bír.

A www.glavio.hu oldalon vásárolt termékek vagy szolgáltatások nem használhatók fel harmadik személyek által marketing, kereskedelmi vagy bemutatási céllal a kiWision s.r.o. írásbeli engedélye nélkül.

A tartalom, márka, vizuális elemek vagy cégnév jogosulatlan felhasználása jogi lépéseket vonhat maga után a Ptk. 2:42–2:44. §-ai, a 1999. évi LXXVI. törvény, valamint az uniós szerzői és védjegyjogi szabályozás alapján.

10.1. Ha a fogyasztó nem elégedett a reklamáció intézésével, az eladóhoz fordulhat (ugyfelszolgalat@glavio.hu).

10.2. Megállapodás hiányában a Békéltető Testülethez fordulhat. Az eladó köteles együttműködni, és 200 000 HUF-ig a döntés kötelező (2013. évi CLV. törvény 29. §).

10.3. Panasz az európai ODR platformon keresztül is benyújtható: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.

11.1. Jelen általános szerződési feltételek a legutolsó frissítés napján lépnek hatályba, és az új ÁSZF közzétételéig érvényesek.

11.2. Az eladó fenntartja a jogot az ÁSZF módosítására és kiegészítésére a vevő előzetes értesítése nélkül is.

A módosítások a közzététel napján lépnek hatályba a www.glavio.hu oldalon.

Az ÁSZF annak a napnak megfelelő szöveggel érvényes, amelyen a vevő elektronikus megrendelést küldött, hacsak a felek írásban másként nem állapodnak meg.

11.3. Elektronikus megrendelés elküldésével a vevő kijelenti, hogy az ÁSZF-et alaposan megismerte, megértette annak tartalmát és elfogadja annak minden rendelkezését a rendelés napján érvényes szöveg szerint, beleértve a megrendelt áru árát (beleértve a szállítási és expediálási költségeket is).

11.4. Az adásvételi szerződésből eredő jogviszonyokra a következők az irányadóak:

a konkrét megrendelés és annak visszaigazolása,

jelen ÁSZF rendelkezései,

valamint a Polgári Törvénykönyv (Ptk.) és a kapcsolódó jogszabályok.

Az adásvételi szerződés rendelkezései elsőbbséget élveznek az ÁSZF és a jogszabályok diszpozitív szabályaival szemben.

11.5. Ha az ÁSZF valamely rendelkezése érvénytelen, hatálytalan vagy végrehajthatatlan lenne, az nem érinti a többi rendelkezés érvényességét és hatályát.

A szerződő felek vállalják, hogy az ilyen rendelkezést olyan új, érvényes szabállyal helyettesítik, amely a lehető legjobban megfelel az eredeti céljának.

11.6. Nemzetközi (határon átnyúló) elemet tartalmazó adásvételi szerződés esetén a felek megállapodnak abban, hogy a magyar jog (Ptk. és kapcsolódó jogszabályok) az irányadó,

fogyasztó esetén azonban irányadó marad a szokásos tartózkodási helye szerinti ország jogszabályai által biztosított védelem is, az (EK) 593/2008 (Róma I) rendelet szerint.

11.7. Az ÁSZF a www.glavio.hu internetes áruház weboldalán folyamatosan elérhető, mindig az aktuális szöveggel.